POZNAJ SWOJE NANO

Wskaźnik świetlny LED

Za pomocą pierścienia LED, który otacza port ładowania, NANO wyświetla statusy i problemy techniczne. Każdy kolor reprezentuje inny komunikat:

  • Stały żółty: Wskazuje, że ładowarka NANO ma zasilanie, ale nie jest podłączona do sieci Wenar.
  • Migający żółty: Wskazuje, że harmonogram ładowania zakończył się pomyślnie i/lub pojazd jest w pełni naładowany.
  • Stały niebieski: ładowarka NANO ma zasilanie i jest podłączona do sieci Wenar (ten kolor powinien być widoczny, gdy przewód nie jest podłączony do ładowarki).
  • Miga na niebiesko: Oznacza to, że NANO jest podłączone do twojego pojazdu za pomocą przewodu i oczekuje na dalsze instrukcje.
  • Świeci na zielono: NANO właśnie ładuje podłączony pojazd.
  • Pulsujący zielony: NANO jest w trybie zaplanowanego ładowania i jest gotowe do ładowania pojazdu w godzinach ustawionych w aplikacji.
  • Ciągłe czerwone: (Wystąpiła usterka wewnętrzna). Oznacza to, że wystąpiła usterka techniczna w urządzeniu lub w podłączonym pojeździe.
  • Ustawianie harmonogramu

    Wenar nazywa swoją funkcję harmonogramu ładowania "SMART Charging" i aby go ustawić, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

  • Otwórz aplikację Wenar na swoim smartfonie.
  • Wybierz ładowarkę, dla której chcesz ustawić harmonogram (większość osób będzie miała tylko jedną ładowarkę dostępną w aplikacji).
  • Kliknij przełącznik oznaczony "SMART Charging" w pozycję 'on'.
  • Pojawi się opcja "mode" (tryb), której wybór spowoduje wyświetlenie opcji harmonogramu ładowania.
  • Na ekranie powinna pojawić się opcja umożliwiająca dostosowanie czasu rozpoczęcia i zakończenia harmonogramu ładowania.
  • Wybierz opcję "czas rozpoczęcia" i wprowadź godzinę rozpoczęcia harmonogramu ładowania, a następnie wybierz przycisk Potwierdź.
  • Zrób to samo, co powyżej dla opcji "Czas zakończenia", aby określić, kiedy chcesz, aby NANO przestało się ładować.
  • Kliknikj "zapisz zmiany", gdy będziesz zadowolony z ustawionego harmonogramu.

    Ustawianie ładowania docelowego

    Jeśli chcesz, aby Twój samochód był naładowany do określonego poziomu procentowego, pozwoli Ci to osiągnąć ustawienie ładowania docelowego. Aby ustawić ładowanie docelowe, użyj poniższych kroków:

  • Otwórz aplikację Wenar na swoim smartfonie.
  • Wybierz ładowarkę, dla której chcesz ustawić docelowe ładowanie (większość osób będzie miała dostępną tylko jedną ładowarkę).
  • Kliknij ikonę trybika w prawym górnym rogu.
  • Wybierz opcję konfiguracji.
  • Wybierz opcję SMART Charging.
  • Kliknij menu rozwijane "mode" (tryb) i wybierz opcję "scheduled" (zaplanowane).
  • Pojawi się przełącznik oznaczony jako ładowanie docelowe, który należy ustawić w pozycji włączonej.
  • Wprowadź minimalną i maksymalną wartość procentową, do której pojazd ma być ładowany w ramach harmonogramu ładowania.
  • Po zakończeniu kliknij przycisk "Zapisz zmiany".

    Przyciemnianie światła wokół portu ładowania

    Domyślnie wskaźnik LED wokół portu ładowania NANO świeci jasno w celu zapewnienia widoczności. Może to sprawić, że twój punkt ładowania będzie rzucał się w oczy, zwłaszcza jeśli jest zamontowany na froncie domu. Na szczęście Wenar dodał funkcję, która pozwala przyciemnić pierścień LED i oto jak to zrobić:

  • Otwórz aplikację Wenar na swoim smartfonie.
  • Wybierz NANO, w którym chcesz dokonać zmian (dla większości osób powinno się to pojawić zaraz po otwarciu aplikacji)
  • Kliknij ikonę ustawień.
  • Wybierz pozycję konfiguracja.
  • Wybierz opcję Jasność pierścienia LED.
  • W menu rozwijanym dostępne są trzy opcje: Niska, Średnia i Wysoka.
  • Wybierz żądaną opcję.
  • Kliknik przycisk “Zapisz zmiany”.
  • Chcesz się skontaktować z Wenar?

    Jeśli chcesz się skontaktować z Wenar, możesz to zrobić, odwiedzając stronę "kontakt z nami" na naszej stronie internetowej i wypełniając formularz kontaktowy. Wenar skontaktuje się z Tobą bezpośrednio przez telefon lub e-mail.



    Zaawansowane rozwiązywanie problemów z NANO

    “Wskaźnik świetlny na moim NANO świeci się na czerwono.”

    Jeśli to się zdarzy, może to oznaczać, że albo NANO ma wewnętrzną usterkę, albo pojazd, do którego jest podłączone, ma usterkę. Niestety, jeśli taka sytuacja utrzymuje się nawet po zresetowaniu, powinienieć skontaktować się z pomocą techniczną Wenar.

    “Podłączyłem samochód do NANO i zmieniłem ustawienia harmonogramu ładowania w aplikacji, ale mój pojazd nadal ładował się według starych ustawień.”

    Jeśli podłączysz swój pojazd do NANO przed dostosowaniem ustawień harmonogramu ładowania, NANO będzie ładować pojazd przy użyciu ostatnio zapisanego przed podłączeniem harmonogramu, a nie Twoich nowych ustawień.

    Aby temu zapobiec, musisz najpierw odłączyć przewód ładujący od NANO,a następnie zapisać nowe ustawienia w aplikacji. Po zapisaniu i ponownym podłączeniu pojazdu do NANO ładowarka powinna zacząć ładować z zastosowaniem nowych ustawień.

    “Podłączyłem mój samochód do NANO i zmieniłem ustawienia harmonogramu ładowania w aplikacji, ale mój pojazd nadal ładował się przy użyciu starych ustawień.”

    Oznacza to, że urządzenie NANO ma problemy z połączeniem się z siecią Wenar.

    Jeśli nie określono inaczej, nasi instalatorzy łączą ładowarki NANO z siecią Wenar za pomocą połączenia WiFi, a nie mobilnym połączenim danych GSM. Jeśli twój NANO ma problemy z utrzymaniem stabilnego połączenia z twoim routerem WiFi, to może lepiej będzie, jeśli zamiast tego przełączysz się na połączenie GSM. Aby to zrobić, musisz skontaktować się z Wenar, a my zdalnie przełączymy twoje urządzenie w tryb GSM.

    Jeśli wolisz, by NANO był nadal podłączony do sieci WiFi lub wiesz, że w twojej okolicy zasięg sieci komórkowej jest niestabilny, możesz też spróbować przenieść router bliżej ładowarki lub kupić wzmacniacz zasięgu sieci WiFi.

    Jeśli zastosowałeś się do powyższych sugestii i nadal masz problemy, skontaktuj się z Wenar w tej sprawie.

    “Ustawiłem harmonogram na moim NANO, ale mój pojazd elektryczny nie ładuje się.”

    Aby oszczędzać energię, pojazdy elektryczne przechodzą w tryb gotowości, jeśli przez jakiś czas nie ma komunikacji między ładowarką a pojazdem. Oznacza to, że jeśli Twój pojazd nie wykryje żadnego prądu, ładowarka pokładowa przejdzie w tryb gotowości i nie będzie mogła pobierać prądu. Aby temu zapobiec, NANO wykorzystuje ładowanie impulsowe, wysyłając do pojazdu niewielki prąd, który utrzymuje ładowarkę pokładową w stanie czuwania aż do momentu, gdy nadejdzie czas ładowania z pełną mocą w ustawionym czasie. Gdy podświetlenie NANO zmienia kolor na zielony i niebieski, oznacza to, że funkcja ta jest aktualnie aktywna.

    Niektóre pojazdy nie obsługują jednak ładowania impulsowego, co oznacza, że ich ładowarka pokładowa po pewnym czasie nadal się wyłącza, nawet po otrzymaniu niewielkiej ilości prądu. Jeśli zauważysz, że Twój pojazd nie ładuje się zgodnie z ustalonym harmonogramem, to może to być jeden z takich pojazdów.

    Aby obejść ten problem, NANO wbudowało układ podtrzymujący, który dostarcza do pojazdu niewielki prąd ciągły, a nie przerywany. Aby aktywować tę funkcję:

  • Otwórz aplikację Wenar na swoim smartfonie.
  • Wybierz NANO, w którym chcesz dokonać zmian (u większości osób powinno się to pojawić zaraz po otwarciu aplikacji).
  • Kliknij ikonę ustawień.
  • Wybierz pozycję “konfiguracja”.
  • Wybierz opcję “Tryb czuwania”.
  • Kliknij w menu rozwijane (w większości przypadków jest to domyślnie ustawione na "ładowanie impulsowe").
  • Wybierz opcję "Ładowanie przy minimalnej mocy".
  • Wybierz "Zapisz zmiany".
  • “Jak mogę wprowadzić zmiany w zarządzaniu energią w moim NANO?”

    W większości przypadków instalator ustawi zarządzanie energią w twoim NANO po instalacji. Ale jeśli kiedykolwiek będziesz musiał dokonać zmian samodzielnie, oto co musisz zrobić:

  • Otwórz aplikację Wenar na swoim smartfonie
  • Wybierz NANO, w którym chcesz dokonać zmian (dla większości osób powinno to się pojawić zaraz po otwarciu aplikacji)
  • Kliknij ikonę ustawień.
  • Kliknij pozycję “Konfiguracja”.
  • Wybierz opcję “Zarządzanie energią”
  • Kliknij menu rozwijane, aby wybrać liczbę amperów, jaką ma generować NANO.
  • Wybierz przycisk “Zapisz zmiany”.
  • “Pomimo ustawienia trybu "SMART Charging”, moje urządzenie NANO nadal ładuje mój pojazd z niską mocą poza ustawionym harmonogramem ładowania. Pierścień LED wokół portu ładowania również miga na zielono i niebiesko.”

    Jeśli zauważysz, że Twoja ładowarka tak się zachowuje, możesz być spokojny, wiedząc, że jest to całkowicie normalne.

    Aby oszczędzać energię, pojazdy elektryczne przechodzą w tryb gotowości, jeśli przez jakiś czas nie ma komunikacji między użytkownikiem a pojazdem.

    Oznacza to, że jeśli Twój pojazd nie wykryje żadnego prądu, ładowarka pokładowa przejdzie w tryb gotowości i nie będzie pobierać prądu. Aby temu zapobiec, NANO wykorzystuje technologię impulsową, która wysyła do pojazdu niewielki prąd, który utrzymuje ładowarkę pokładową w stanie czuwania aż do momentu, gdy nadejdzie czas ładowania z pełną mocą w ustawionym czasie. Gdy podświetlenie NANO zmienia kolor na zielony i niebieski, oznacza to, że funkcja ta jest aktualnie aktywna.

    Moc pobierana przez urządzenie, gdy ta funkcja jest aktywna, jest bardzo niska, więc nie musisz się martwić, że zwiększy ona Twoje rachunki za prąd.

    “Problem z moim urządzeniem nie został tutaj wymieniony lub podane porady nie rozwiązały problemu.”

    Jeśli żadna z poniższych porad nie zadziałała, być może będziesz musiał skontaktować się z pomocą Wenar, odwiedzając stronę "kontakt z nami" na naszej stronie internetowej i wypełniając swoje dane w formularzu kontaktowym.



    Wskazówki dla instalatorów dotyczące instalacji i ustawień NANO

    Krok 1: Sprawdź ładowarkę

    Klienci powinni otrzymać swoją ładowarkę NANO przed dniem instalacji. Dobrze jest sprawdzić zawartość pudełka, aby upewnić się, że nie ma żadnych uszkodzeń i sprawdzić, czy wysłano właściwy produkt.

    Krok 2: Pobierz aplikację

    Przed instalacją klient powinien pobrać aplikację Wenar ze sklepu z aplikacjami na smartfony. Kliknij na poniższe linki, by pobrać aplikację Wenar:

  • Pobierz aplikację Wenar dla systemu iOS (Apple iPhone i iPad)
  • Pobierz aplikację Wenar dla systemu Android (telefony Google, Samsung itp.)
  • Krok 3: Utwórz swoje konto

    Po pobraniu aplikacji Wenar powinieneś móc utworzyć swoje konto. Wprowadź swoje dane, w tym nazwę użytkownika/email i hasło.

    Po wykonaniu tych czynności aplikacja jest gotowa do podłączenia do twojego urządzenia NANO po jego zainstalowaniu.

  • Otwórz aplikację Wenar.
  • Klienci powinni utworzyć konto Wenar. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
  • Po rejestracji klient otrzyma wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie założenia konta.
  • Otwórz wiadomość od Wenar i kliknij przycisk "Potwierdź".
  • Wróć do aplikacji i zaloguj się, podając prawidłową nazwę użytkownika/adres e-mail i hasło.
  • Krok 4: Sparuj aplikację z punktem ładowania.

    Po instalacji instalatorzy powinni sparować NANO z aplikacją Wenar, aby włączyć pełne funkcje dostępne w ładowarce. Postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami:

  • Wybierz "Dodaj ładowarkę"
  • Zeskanuj kod QR na karcie NANO lub wpisz 5-cyfrowy numer w miejscu, gdzie jest napisane "QR Code ID"
  • Wprowadź kod PIN. Kod ten znajduje się również na karcie NANO dołączonej do ładowarki.
  • Ładowarka jest teraz gotowa do ładowania pojazdu EV klienta i skonfigurowania inteligentnego ładowania.